Святий Франциск Сальський, єпископ і Вчитель Церкви

имо-катол.: 24 січня (обов’язковий спомин)

Життя св. Франциска Сальського (1567-1622) можна розглядати як приклад здатності робити правильні висновки зі складних ситуацій. Найважливішим моментом його внутрішнього формування було, безперечно, зіткнення з кальвінізмом. Засновник цього вчення сформулював думку про те, що всі люди мають своє призначення, і хоч би що вони в житті робили, добре чи зле, все одно дістануть той вирок, який Бог їм визначив. Кальвінізм виник внаслідок неможливості суто логічного поєднання істин про Божу всемогутність і свободу людської волі. Досить довго Франциск жив у внутрішньому стражданні, маючи переконання, що він призначений на вічне засудження. Однак під час чергового етапу навчання, в Парижі, в храмі св. Стефана він ввірив своє життя Матері Божій, і відтоді знайшов внутрішній мир.

Всупереч волі батька, який прагнув для сина успішної адвокатської кар’єри, став священиком (1593). Працював в Альпах, долаючи гірські висоти зі словом проповіді. Розклеював по мурах і парканах листівки з коротким викладом Катехізису, роздавав людям брошурки. Певно, тому Церква оголосила його покровителем письменників і журналістів. Уже як єпископ Женеви (з 1602 р.), не перестав відвідувати простих селян у їхніх парафіях і домівках.

Так само як у боротьбі з думкою про призначення на вічний осуд, так і в боротьбі зі своїм характером св. Франциск Сальський є прикладом правильних висновків. Усвідомлюючи, що має поривчасту й нетерплячу натуру, він виховував себе так, що зажив слави «лагідного, як сам Христос».

Помер у Ліоні, де сестри заснованого ним згромадження Відвідин Пресвятої Діви Марії (візитки) зберегли його серце. Бетифікований 1661 року й канонізований 1665-го. Папа Пій ІХ проголосив св. Франциска Сальського Вчителем Церкви (1877). Залишені святим твори (14 томів) донині є зразком красного письменства французької літератури.

В іконографії св.Франциск Сальський представлений у єпископському вбранні – рочетто й мантеллеті , або в понтифікальних ризах, із митрою на голові. Його атрибути: книга, перо; серце, пробите стрілою і оточене терновою короною, яке він тримає в руці.

 

Джерело: CREDO

Comments are closed.